02

ponedjeljak

ožujak

2009

Godina dana

Napokon da dođe i prvi rođendan mog bloga. Sretan sam što je izdržo čak do danas jer sam u početku mislio da je to samo prolazno, ali ispostavilo se drugačije. Razmišljao sam o čemu da pišem i dosjetio sam se nečeg zanimljivog.

Sigurno ste se pitali zašto mi se blog baš zove Azkaban. Iskreno rečeno sve ostalo vezano za Harry Pottera bilo je zauzeto, pa sam se dosjetio ovoga, ali sad je to vrlo zanimljivo jer na moj blog možete gledati baš kao i u Harry Potteru na čarobnjački zatvor, samo što ga ja u ovom slučaju punim raznim Harry Potter vijestima. Evo nešto o Azkabanu.

Azkaban je imaginarni zatvor iz serije romana o Harry Potteru. U Azkabanu su zatvoreni čarobnjaci koji su kršili zakone britanske čarobnjačke zajednice. Azkaban čuvaju dementori koji rade za britansko Ministarstvo magije. Samo se teški zločini kažnjavaju odlaskom u Azkaban (mnogi zatvorenici su pristaše Lorda Voldemorta).

Image Hosted by ImageShack.us

Azkaban se nalazi "negdje u Sjevernom moru" i moguće je da je smješten u blizini Shetlandskog arhipelaga. Azkaban se vjerovatno ne može naći na bezjačkim kartama zato što su čarobnjačka zemljišta često skrivena ili neunosiva na karte. Azkaban je opravdano vrlo zloglasan zatvor. Njegova lokacija je samo jedna od mjera opreza koja i nije toliko nužna zato što zatvorenika čuvaju dementori. Zbog izdržljivosti dementora Azkaban je dugo smatran zatvorom iz kojeg je nemoguće pobjeći. Bacanje bilo koje od neoprostivih kletvi (Imperius, Cruciatus i Avada Kedavra) na ljudsko biće donosi 'jednosmjernu kartu' za Azkaban.

Image Hosted by ImageShack.us

Azkaban nije imao glavnu ulogu u romanima. U drugom romanu ('Harry Potter i Odaja Tajni') Hagrid je tamo privremeno zatvoren, a vrijeme provedeno u zatvoru bilo mu je iznimno traumatično iskustvo o kojem on ne želi previše razgovarati nakon svog povratka. Sirius Black bio je prvi poznati čarobnjak koji je uspio pobjeći iz Azkabana, iako je kasnije otkriveno da je iz zatvora prije njega uspio pobjeći i Barty Crouch ml.

Image Hosted by ImageShack.us

U zadnje se vrijeme ozbiljno promijenio 'ugled' Azkabana; Dumbledore je govorio da Voldemortove pristaše ne bi trebali čuvati dementori, oni koji će najviše dobiti ako se Lord Voldemort vrati na vlast. U petom romanu ('Harry Potter i Red Feniksa') to se pokazalo točnim zato što su dementori napustili Azkabana kako bi se pridružili Voldemortu. Sada zatvorenike vjerovatno čuvaju samo aurori.